T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
EŞME İLÇESİ
İLÇE HIFZISSIHHA MECLİSİ KARARI
YASAL DAYANAK : 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu
KARAR TARİHİ : 20/10/2020
KARAR NO : 24
TOPLANTI YERİ : Makam Toplantı Salonu
Tüm Dünyada olduğu gibi ülkemizi de etkisi altına alan Koronavirüs (Covid-19) salgını nedeni ile sosyal izolasyonun sağlanması amacıyla; İlçe Umumi Hıfzıssıhha Meclisi, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 27. ve 72. Maddesi gereği olağanüstü toplanmış ve aşağıdaki kararları almıştır.
İlgi : a)1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu.
b)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 17.07.2020 tarihli ve 11703 sayılı " Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi Değişikliği" konulu genelgesi.
c)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 07.10.2020 tarihli ve 16514 sayılı "Covid-19 Tedbirleri 8 Ekim 2020 Denetimleri" konulu genelgesi.
d)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 15.10.2020 tarihli ve 17033 sayılı " Covid-19 Tedbirleri 16 Ekim 2020 Denetimleri" " konulu genelgesi.
e) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 09.10.2020 tarihli ve 2020/46 no’lu Kararı.
f) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 16.10.2020 tarihli ve 2020/47 no’lu Kararı.
g)İç İşleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 10.10.2020 tarihli ve 16718 sayılı "30 Oda ve Üzeri Konaklama Tesislerinde Sertifika Zorunluluğu" konulu genelgesi.;
h)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 18.10.2020 tarihli ve17174 sayılı " Koronavirüs Salgının Ek Tedbirleri " konulu genelgesi.
ı)İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 19.10.2020 tarihli ve /2020/48 no’lu Kararı.
a) 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu.
b) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 17.07.2020 tarihli ve 11703 sayılı " Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi Değişikliği" konulu genelgesi.
İlgi yazı ekinde alınan Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğünün 13588366-149 sayılı yazısında; İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 06.05.2020 tarih ve 89780865-153-E.7647 sayılı genelgesinin 11. maddesi ile kısıtlama getirilen " Berberlerde jilet/ustura ile sakal tıraşı yapılması hizmeti geçici süreliğine verilmeyecek, ancak sakal tıraşı makinesi ile kısaltma şeklinde yapılabilecektir." ibaresi sektörden gelen talepler doğrultusunda Bilimsel Danışma Kurulu tarafından değerlendirildiği, değerlendirme sonucunda covid-19 un bulaşma yolunun, virüsü taşıyan kişinin konuşma, öksürme ve hapşırması sırasında ortaya çıkan damlacıklar olması nedeni ile "ustura ve tıraş makinesi kullanılarak sakal tıraşına izin verilmesi ve tıraş yapılırken 1 metre mesafe korunamayacağından maskeye ek olarak yüz/göz koruyucu kullanılmasının uygun olduğu,
Ayrıca Sağlık Bakanlığı Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine Covid-19 kapsamında Güzellik Merkezlerinde Alınması Gereken Önlemler " in eklendiği ve bu eklemelere istinaden aynı rehberde yer alan "Berber, Kuaför Ve Güzellik Salonlarında Alınması Gereken Önlemler" başlığındaki " bayan kuaförleri ve güzellik merkezlerinde cilt bakımı, makyaj ve kalıcı makyaj hizmetinin sunumu geçici süreliğine durdurulmalıdır." ibaresinin kaldırıldığı",
"Market ve Süper Marketlerde Alınması Gereken Önlemler" başlığı altındaki " çalışan ve müşteri dahil en az 8 m2 ye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri alınmalıdır." cümlesi "Çalışan ve Müşteri dahil en az 4 m2 ye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri alınmalıdır." şeklinde güncellendiği bildirilmiştir.
Uygulamaların belirlenen kurallar çerçevesinde yerine getirilmesine,
c) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 07.10.2020 tarihli ve 16514 sayılı "Covid-19 Tedbirleri 8 Ekim 2020 Denetimleri" konulu genelgesi.
d)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 15.10.2020 tarihli ve 17033 sayılı " Covid-19 Tedbirleri 16 Ekim 2020 Denetimleri" " konulu genelgesi.
İlgi genelge gereği "SAĞLIK İÇİN HEPİMİZ İÇİN" mottosuyla ülke genelinde vatandaşların yoğun olarak bulunduğu yerlerde yapılan denetimler neticesinde tespit edilen ihlaller de,
Hemen giderilebilir nitelikteki anlık uygulamalardan kaynaklı süreklilik taşımayan aykırılıklar için;
*Birinci ihlalde uyarı,
*İkinci ihlalde idari para cezası,
*Üçüncü ihlalde 1 gün faaliyet durdurma cezası ( işyeri ve ticari taksi, toplu ulaşım araçları)
*Dördüncü ihlalde 3 gün faaliyet durdurma cezası ( işyeri ve ticari taksi, toplu ulaşım araçları)
e) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 09.10.2020 tarihli ve 2020/46 no’lu Kararı.
f) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 16.10.2020 tarihli ve 2020/47 no’lu Kararı.
Yüz yüze eğitim öğretim yapılacak okullarda Sağlık Bakanlığının Covid-19 Salgın Yönetim ve Çalışma Rehberi ( Güncelleme 08.10.2020) 78/ Covid-19 Kapsamında Okullarda Alınması Gereken Önlemler " doğrultusunda tedbirlerin alınmasına,
g)İç İşleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 10.10.2020 tarihli ve 16718 sayılı 30 Oda ve Üzeri Konaklama Tesislerinde Sertifika Zorunluluğu konulu yazısı kapsamında;
Güvenli Turizm Sertifikası 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren 30 oda ve üzeri konaklama tesislerince de (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) alınması zorunlu hale getirilmiş olup Güvenli Turizm Sertifikası başlıklı kısmı aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.
G) GÜVENLİ TURİZM SERTİFİKASI
1-COVİD19 kapsamında, olağanüstü pandemi koşullarında sağlıklı ve güvenli bir turizmi mümkün kılmak ve alınan tedbirlerin üst seviyede güvenirliliğini sağlayabilmek için; Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı koordinasyonunda ve www.tga.gov.tr web adresinde belirtilen, uluslararası sertifikasyon kuruluşları tarafından üst düzey sağlık ve hijyen koşullarının konaklama tesislerinde yerine getirildiğini belgeleyen ve aylık denetimlerle devamlılığını sağlamayı hedefleyen ‘Güvenli Turizm Sertifikası’nın Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli olan veya olmayan 30 oda ve üzeri kapasitedeki tüm konaklama tesislerince (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) alınması zorunludur. Halihazırda 50 oda ve üzeri kapasitedeki konaklama tesislerinin (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) ‘Güvenli Turizm Sertifikası’ olmadan hiçbir şekilde faaliyetine izin verilmez. Faaliyete yeni geçecek 50 oda ve üzeri kapasitedeki konaklama tesislerinin faaliyete geçmelerini takiben 7 gün içerisinde,
2- 30 oda ile 49 oda arasında kapasitesi bulunan ve faal olan konaklama tesislerinin (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) 01/01/2021 tarihine kadar, bu tarihten sonra faaliyete yeni geçecek 30 oda ve üzerindeki konaklama tesislerinin ise faaliyete geçmelerini takiben 7 gün içerisinde, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı www.tga.gov.tr web adresinde belirtilen sertifika firmalarınca denetlenen ve düzenlenen ‘Güvenli Turizm Sertifikası' koşullarını yerine getirerek, Güvenli Turizm Sertifikasını almaları gerekmektedir. ‘Güvenli Turizm Sertifikası’ alma zorunluluğu getirilen konaklama tesislerinin, sertifikasız faaliyet gösterdiğinin veya ikametgah adresi Türkiye sınırları dışında olan, COVID19 teşhisi konulup sağlık kuruluşunca hastanede tedavisi gerekmediği belirlenen misafirlerin veya bu misafirle aynı aileden olan veya aynı odada birlikte konaklayan ancak hastalık teşhisi bulunmayan misafirlerin Genelgede belirtilen koşullarda konaklamalarının sağlanmadığının tespiti halinde, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya turizm belgesi iptali dahil her türlü cezai işlemler saklı kalmak kaydıyla, işletme
faaliyetlerine son verilmesine,
h)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 18.10.2020 tarihli ve17174 sayılı " Koronavirüs Salgının Ek Tedbirleri " konulu genelgesi.
ı) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 19.10.2020 tarihli ve /2020/48 no’lu Kararı.
İlgi genelge ve İl Hıfzıssıhha Meclisi Kararları kapsamında;
Salgınla mücadele amacıyla alınan tedbirlerin uygulanmasına dair TAKİP, DENETİM, UYARI ekseninde mevcut durum analiz edilerek, alınan tedbirler ile yürütülen denetim faaliyetlerinin değerlendirilmesine,
19 Ekim Pazartesi gününden itibaren 7 gün boyunca 7 ayrı konuda tüm il ve ilçelerde genel denetimlerin yapılmasına,
TARİH |
AÇIKLAMA |
19 Ekim Pazartesi |
Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri başta olmak üzere kafe, restoran gibi yeme içme mekânları |
20 Ekim Salı |
Şehir içi ve şehirler arası yolcu taşımacılığı yapılan her türlü toplu ulaşım araçları (okul servisleri dâhil) ile havalimanı/gar/otogar gibi yerler |
21 Ekim Çarşamba |
Organize sanayi bölgeleri başta olmak üzere toplu işçi çalıştırılan fabrika, işletme vb. yerler ile personel servisleri |
22 Ekim Perşembe |
Tanılı ya da temaslı olması nedeniyle izolasyona tabi tutulan kişiler |
23 Ekim Cuma |
AVM’ler, cami ve mescitler, halı sahalar/spor tesisleri |
24 Ekim Cumartesi |
Vatandaşlarımızın kalabalıklar halinde bulunabildikleri kamuya açık alanlar (cadde, sokak, park ve bahçeler, piknik alanları, pazaryerleri, sahiller vb.) |
25 Ekim Pazar |
Berber/kuaför/güzellik merkezleri, internet kafe/salon ve elektronik oyun yerleri, düğün ve/veya nikâh salonları, lunapark/tematik parklar |
Gerek belediyelerin, il özel idarelerin, kolluk araçlarının sesli duyuru sistemleri ile camilerden yapılan anonslar gerekse diğer iletişim vasıtalarıyla (televizyon, radyo, gazete, sosyal medya gibi) yapılan paylaşımlar sonucunda vatandaşlarımızın özellikle maske kullanma konusundaki telkin veya çağrılara önemli ölçüde riayet ettikleri değerlendirilmektedir. Maske kullanımı konusundaki hassasiyetin aynı şekilde korunmasının yanı sıra fiziki mesafe kuralı konusunda da duyarlılığın arttırılması gerekmektedir.
Havaların soğumaya başlamasıyla birlikte kapalı alanlarda yoğunlaşmaların artacağı öngörüldüğünde fiziki mesafe kuralının hayatın her alanında ve tüm mekânlarda uyulması gereken bir kural olduğu, kapalı alanlarda kalabalık şekilde toplanılmasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğu ve kapalı yerlerin sık sık havalandırılması gerektiği hususlarının her türlü duyuru vasıtasıyla vatandaşlarımıza hatırlatılması büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla aşağıdaki duyuru metninin yukarıda belirtilen vasıtalarla anons edilmesi sağlanmasına,
“Kıymetli vatandaşlarımız;
Salgınla mücadelede maske, temizlik ve mesafe kurallarına uyma konusunda çok dikkatli olmalıyız.
Saygıdeğer hemşerilerimiz, Sonbahara girdik, kış yaklaşıyor. Özellikle tüm kapalı yerlerde ve yoğunluğun arttığı alanlarda fiziki mesafe kuralı noktasında daha dikkatli olmalıyız. Salgında hepimiz birbirimize karşı sorumluyuz. İnşallah birlikte başaracağız.”
Salgınla mücadelenin temel unsurlarından birisi olan “filyasyon” çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tanı konulmuş vatandaşlarımızın yakın dönemde temaslı oldukları kişiler hakkında en doğru bilgiyi eksiksiz şekilde vermeleri son derece önem taşımaktadır.
Son dönemlerde temaslı bildirim oranlarında düşüş olduğu, birinci derece yakınlar dışında temaslı bildiriminde isteksizlik yaşandığı görülmektedir.
Salgının yayılımının önlenmesi açısından Covid-19 tanısı konulan kişilerin gerçeğe aykırı, eksik, yanıltıcı beyanlarının tespit edilmesi durumunda Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesi ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 206 ncı maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,
5. Şehir İçi Toplu Ulaşım - HES Entegrasyonu;
Sağlık Bakanlığı ile HES entegrasyonu sağlanmasına yönelik çalışmaların yeterince hızlı yürütülmediği, uygulamada bazı hususlarda tereddütler yaşandığı görülmektedir. Şehir içi toplu ulaşım sistemleri ile HES entegrasyonunun sağlanmasına ilişkin temel usul ve esaslara dair hükümler (genelge Ek-1)’ (Yerel Yönetimlerin HES Kodu Sorgulama Süreçleri) de gönderilen çerçevede yürütülmesine,
Sağlık Bakanlığının Hayat Eve Sığar (HES) güvenli alan uygulamasının Konaklama ve turizm işletme belgesi olan tesislerde, halı saha, spor merkezleri, işyerleri (Lokanta, Restoran Kafe v.b.), Banka ve PTT şubeleri ile tüm kamu kurumlarında HES Kodu uygulamasının takibinin yapılmasına,
6. İlimizde izolasyon sürecine alınacak olan vakalara Hastanede ve filyasyon ekipleri tarafından evde izolasyon sağlayıp sağlayamayacağının sorulmasına, izolasyonu evde sağlayamayacak olan vatandaşlarımızın KYK yurtlarına yerleştirilmesine;
7- Kahve/ Kıraathanelerde Sağlık Bakanlığının COVİD-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi (Güncelleme 12.10.2020 tarihli ) 31.COVİD-19 Kapsamında Kahve/ Kıraathaneler ile ilgili Alınması Gereken Önlemler doğrultusunda önlemlerin alınmasına;
DİĞER KARARLAR
1- Salgının yayılımının önlenmesi açısından yüz yüze eğitim öğretimin başlaması nedeniyle öğrencilerin sınıfa ve okula giriş çıkış saatlerinde yoğunluk oluşturacağı göz önüne alındığında öğrencilerin okula ve sınıflara giriş çıkış saatlerinin kademeli olarak planlanmasına,
2 Kamu kurum ve kuruluşlarının çalışma ofisleri/bürolarının sık sık havalandırılmasına,
3-Kamu kurum ve kuruluşlar tarafından kapalı alanlarda yapılacak toplantıların maske, mesafe ve hijyen kuralına uygun olarak düzenlenmesine,
İş bu kararların Eşme Kaymakamlığı http://www.esme.gov.tr internet sitesinde yayınlanmasına;
Alınan kararlara görev alanı dahilinde olan tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından gerekli hassasiyetin gösterilerek uygulamaların belirtilen çerçevede eksiksiz olarak yerine getirilmesi; alınan tedbirlere uymayanlar hakkında Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. maddesi ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun ilgili maddeleri uyarınca idari para cezası verilmesi, aykırılığın durumuna göre kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılması, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195. maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,
Katılanların oy birliği ile karar verilmiştir.