Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Uşak

Valilikler

T.C. Eşme Kaymakamlığı
T.C. Eşme Kaymakamlığı
T.C. Eşme Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Önceki Kaymakamlarımız İmza Yetkileri Yönergesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik İlçe İnsan Hakları Kurulu
  • EŞME
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
6
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Önceki Kaymakamlarımız
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • İlçe İnsan Hakları Kurulu
  • EŞME
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

EŞME 24'NOLU HIFZISSIHHA MECLİSİ KARARI

20.10.2020

T.C.

EŞME İLÇESİ

İLÇE HIFZISSIHHA MECLİSİ KARARI

                                                                                                                                  

YASAL DAYANAK  :  1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu

KARAR TARİHİ        :  20/10/2020

KARAR NO                :  24

TOPLANTI YERİ       :  Makam Toplantı Salonu

 

 

            Tüm Dünyada olduğu gibi ülkemizi de etkisi altına alan Koronavirüs  (Covid-19) salgını nedeni ile sosyal izolasyonun sağlanması amacıyla; İlçe Umumi Hıfzıssıhha Meclisi, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 27. ve 72. Maddesi gereği olağanüstü toplanmış ve aşağıdaki kararları almıştır.

 

 İlgi :   a)1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu.

            b)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 17.07.2020 tarihli ve 11703                sayılı " Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi Değişikliği" konulu  genelgesi.

            c)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 07.10.2020 tarihli ve 16514                sayılı "Covid-19 Tedbirleri 8 Ekim 2020 Denetimleri" konulu      genelgesi.

            d)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 15.10.2020 tarihli ve 17033                                 sayılı " Covid-19 Tedbirleri 16 Ekim 2020 Denetimleri" " konulu genelgesi.

e) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 09.10.2020 tarihli ve 2020/46 no’lu Kararı.

f) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 16.10.2020 tarihli ve 2020/47 no’lu Kararı.

g)İç İşleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 10.10.2020 tarihli ve             16718 sayılı "30 Oda ve Üzeri Konaklama Tesislerinde Sertifika Zorunluluğu"                 konulu genelgesi.;

            h)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 18.10.2020 tarihli ve17174                                   sayılı " Koronavirüs  Salgının Ek Tedbirleri " konulu genelgesi.

ı)İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 19.10.2020 tarihli ve /2020/48 no’lu Kararı.

 

a) 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu.

 

b) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 17.07.2020 tarihli ve 11703 sayılı " Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi Değişikliği" konulu  genelgesi.

 

             İlgi yazı ekinde alınan Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğünün 13588366-149 sayılı yazısında;  İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 06.05.2020 tarih ve 89780865-153-E.7647 sayılı genelgesinin 11. maddesi ile  kısıtlama getirilen " Berberlerde  jilet/ustura ile  sakal tıraşı yapılması hizmeti geçici süreliğine verilmeyecek, ancak sakal tıraşı  makinesi ile kısaltma  şeklinde yapılabilecektir." ibaresi sektörden gelen talepler doğrultusunda Bilimsel Danışma Kurulu tarafından değerlendirildiği, değerlendirme sonucunda  covid-19 un bulaşma yolunun, virüsü taşıyan kişinin  konuşma, öksürme ve hapşırması sırasında ortaya çıkan damlacıklar olması nedeni ile "ustura ve tıraş makinesi kullanılarak sakal tıraşına izin verilmesi ve tıraş yapılırken 1 metre mesafe korunamayacağından maskeye ek olarak yüz/göz koruyucu kullanılmasının  uygun olduğu,

            Ayrıca Sağlık Bakanlığı Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine Covid-19 kapsamında  Güzellik Merkezlerinde Alınması Gereken Önlemler " in eklendiği ve bu eklemelere istinaden aynı rehberde yer alan "Berber, Kuaför Ve Güzellik Salonlarında Alınması Gereken Önlemler" başlığındaki " bayan kuaförleri ve güzellik merkezlerinde  cilt bakımı, makyaj ve kalıcı makyaj hizmetinin sunumu geçici süreliğine durdurulmalıdır."  ibaresinin kaldırıldığı",

            "Market ve Süper Marketlerde Alınması Gereken  Önlemler" başlığı altındaki              " çalışan ve  müşteri dahil  en az 8 m2 ye  1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri alınmalıdır." cümlesi "Çalışan ve Müşteri dahil  en az 4 m2 ye 1 kişi olacak şekilde  içeriye müşteri alınmalıdır." şeklinde güncellendiği bildirilmiştir.

 

            Uygulamaların belirlenen kurallar çerçevesinde yerine getirilmesine,

 

c) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 07.10.2020 tarihli ve 16514 sayılı "Covid-19 Tedbirleri 8 Ekim 2020 Denetimleri" konulu genelgesi.

 

d)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 15.10.2020 tarihli ve 17033 sayılı " Covid-19 Tedbirleri 16 Ekim 2020 Denetimleri" " konulu genelgesi.

 

            İlgi genelge gereği  "SAĞLIK İÇİN HEPİMİZ İÇİN" mottosuyla ülke genelinde  vatandaşların yoğun olarak bulunduğu yerlerde yapılan denetimler neticesinde tespit edilen ihlaller de,

            Hemen giderilebilir nitelikteki  anlık uygulamalardan kaynaklı  süreklilik taşımayan  aykırılıklar için;

            *Birinci ihlalde uyarı,

            *İkinci ihlalde idari para cezası,

            *Üçüncü ihlalde 1 gün  faaliyet durdurma cezası ( işyeri ve ticari taksi, toplu ulaşım             araçları)

            *Dördüncü ihlalde 3 gün faaliyet durdurma cezası ( işyeri ve ticari taksi, toplu             ulaşım araçları)

 

e) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 09.10.2020 tarihli ve 2020/46 no’lu Kararı.

f) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 16.10.2020 tarihli ve 2020/47 no’lu Kararı.

 

            Yüz yüze  eğitim öğretim yapılacak okullarda Sağlık Bakanlığının Covid-19 Salgın Yönetim ve Çalışma Rehberi ( Güncelleme 08.10.2020) 78/ Covid-19 Kapsamında Okullarda Alınması Gereken Önlemler " doğrultusunda  tedbirlerin alınmasına,

 

g)İç İşleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 10.10.2020 tarihli ve 16718 sayılı 30 Oda ve Üzeri Konaklama Tesislerinde Sertifika Zorunluluğu konulu yazısı kapsamında;           

            Güvenli Turizm Sertifikası 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren 30 oda ve üzeri konaklama tesislerince de (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) alınması zorunlu  hale getirilmiş olup  Güvenli Turizm Sertifikası başlıklı kısmı  aşağıdaki  şekilde düzenlenmiştir.

   G) GÜVENLİ TURİZM SERTİFİKASI

 

             1-COVİD19 kapsamında, olağanüstü pandemi koşullarında sağlıklı ve güvenli bir turizmi mümkün kılmak ve alınan tedbirlerin üst seviyede güvenirliliğini sağlayabilmek için; Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı koordinasyonunda ve www.tga.gov.tr web adresinde belirtilen, uluslararası sertifikasyon kuruluşları tarafından üst düzey sağlık ve hijyen koşullarının konaklama tesislerinde yerine getirildiğini belgeleyen ve aylık denetimlerle devamlılığını sağlamayı hedefleyen ‘Güvenli Turizm Sertifikası’nın Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli olan veya olmayan 30 oda ve üzeri kapasitedeki tüm konaklama tesislerince (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) alınması zorunludur.  Halihazırda 50 oda ve üzeri kapasitedeki konaklama tesislerinin (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) ‘Güvenli Turizm Sertifikası’ olmadan hiçbir şekilde faaliyetine izin verilmez. Faaliyete yeni geçecek 50 oda ve üzeri kapasitedeki konaklama tesislerinin faaliyete geçmelerini takiben 7 gün içerisinde,      

 

2- 30 oda ile 49 oda arasında kapasitesi bulunan ve faal olan konaklama tesislerinin (belediye veya il özel idaresi ruhsatlılar dahil) 01/01/2021 tarihine kadar, bu tarihten sonra faaliyete yeni geçecek 30 oda ve üzerindeki konaklama tesislerinin ise faaliyete geçmelerini takiben  7 gün  içerisinde, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı www.tga.gov.tr web adresinde belirtilen sertifika firmalarınca denetlenen ve düzenlenen ‘Güvenli Turizm Sertifikası' koşullarını yerine getirerek, Güvenli Turizm Sertifikasını almaları gerekmektedir. ‘Güvenli Turizm Sertifikası’ alma zorunluluğu getirilen konaklama tesislerinin, sertifikasız faaliyet gösterdiğinin veya ikametgah adresi Türkiye sınırları dışında olan,  COVID19 teşhisi konulup sağlık kuruluşunca hastanede tedavisi gerekmediği belirlenen misafirlerin veya bu misafirle aynı aileden olan veya aynı odada birlikte konaklayan ancak hastalık teşhisi bulunmayan misafirlerin Genelgede  belirtilen koşullarda konaklamalarının sağlanmadığının tespiti halinde, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya  turizm belgesi iptali dahil her türlü cezai işlemler saklı kalmak kaydıyla, işletme

faaliyetlerine son verilmesine,

 

h)İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 18.10.2020 tarihli ve17174                    sayılı " Koronavirüs  Salgının Ek Tedbirleri " konulu genelgesi.

 

ı) İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin 19.10.2020 tarihli ve /2020/48 no’lu Kararı.

 

      İlgi genelge ve İl Hıfzıssıhha Meclisi Kararları kapsamında;  

 

  1. İl/İlçe Hıfzıssıhha Kurullarının 48 Saat İçerisinde toplanmasının sağlanması;

Salgınla mücadele amacıyla alınan tedbirlerin uygulanmasına dair TAKİP, DENETİM, UYARI ekseninde mevcut durum analiz edilerek, alınan tedbirler ile yürütülen denetim faaliyetlerinin  değerlendirilmesine,

  1. 7 Gün 7 Konu 7 Denetim;

 19 Ekim Pazartesi gününden itibaren 7 gün boyunca 7 ayrı konuda tüm il ve ilçelerde genel denetimlerin yapılmasına,

 

TARİH

AÇIKLAMA

19 Ekim Pazartesi

Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri başta

olmak üzere kafe, restoran gibi yeme içme

mekânları

20 Ekim Salı

Şehir içi ve şehirler arası yolcu taşımacılığı yapılan

her türlü toplu ulaşım araçları (okul servisleri dâhil)

ile havalimanı/gar/otogar gibi yerler

21 Ekim Çarşamba

Organize sanayi bölgeleri başta olmak üzere toplu

işçi çalıştırılan fabrika, işletme vb. yerler ile

personel servisleri

22 Ekim Perşembe

Tanılı ya da temaslı olması nedeniyle izolasyona

tabi tutulan kişiler

23 Ekim Cuma

AVM’ler, cami ve mescitler, halı sahalar/spor

tesisleri

24 Ekim Cumartesi

Vatandaşlarımızın kalabalıklar halinde

bulunabildikleri kamuya açık alanlar (cadde,

sokak, park ve bahçeler, piknik alanları,

pazaryerleri, sahiller vb.)

25 Ekim Pazar

Berber/kuaför/güzellik merkezleri, internet

kafe/salon ve elektronik oyun yerleri, düğün

ve/veya nikâh salonları, lunapark/tematik parklar

  1. Anons ve Duyuruların Etkinliği;

 

   Gerek belediyelerin, il özel idarelerin, kolluk araçlarının sesli duyuru sistemleri ile camilerden yapılan anonslar gerekse diğer iletişim vasıtalarıyla (televizyon, radyo, gazete, sosyal medya gibi) yapılan paylaşımlar sonucunda vatandaşlarımızın özellikle maske kullanma konusundaki telkin veya çağrılara önemli ölçüde riayet ettikleri değerlendirilmektedir. Maske kullanımı konusundaki hassasiyetin aynı şekilde korunmasının yanı sıra fiziki mesafe kuralı konusunda da duyarlılığın arttırılması gerekmektedir.

      Havaların soğumaya başlamasıyla birlikte kapalı alanlarda yoğunlaşmaların artacağı öngörüldüğünde fiziki mesafe kuralının hayatın her alanında ve tüm mekânlarda uyulması gereken bir  kural olduğu, kapalı alanlarda kalabalık şekilde toplanılmasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğu ve kapalı yerlerin sık sık havalandırılması gerektiği hususlarının her türlü duyuru vasıtasıyla vatandaşlarımıza hatırlatılması büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla aşağıdaki duyuru metninin yukarıda belirtilen vasıtalarla anons edilmesi sağlanmasına,

       “Kıymetli vatandaşlarımız;      

       Salgınla mücadelede maske, temizlik ve mesafe kurallarına uyma konusunda çok dikkatli olmalıyız.

       Saygıdeğer hemşerilerimiz, Sonbahara girdik, kış yaklaşıyor. Özellikle tüm kapalı yerlerde ve yoğunluğun arttığı alanlarda fiziki mesafe kuralı noktasında daha dikkatli olmalıyız. Salgında hepimiz birbirimize karşı sorumluyuz. İnşallah birlikte başaracağız.”       

  1.  Temaslı Bildiriminin Önemi;

        Salgınla mücadelenin temel unsurlarından birisi olan “filyasyon” çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tanı konulmuş vatandaşlarımızın yakın dönemde temaslı oldukları kişiler hakkında en doğru bilgiyi eksiksiz şekilde vermeleri son derece önem taşımaktadır.           

        Son dönemlerde temaslı bildirim oranlarında düşüş olduğu, birinci derece yakınlar dışında temaslı bildiriminde isteksizlik yaşandığı görülmektedir.

        Salgının yayılımının önlenmesi açısından Covid-19 tanısı konulan kişilerin gerçeğe aykırı, eksik, yanıltıcı beyanlarının tespit edilmesi durumunda Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesi ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 206 ncı maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,

 

   5. Şehir İçi Toplu Ulaşım - HES Entegrasyonu;

        Sağlık Bakanlığı ile HES entegrasyonu sağlanmasına yönelik çalışmaların yeterince hızlı yürütülmediği, uygulamada bazı hususlarda tereddütler yaşandığı görülmektedir. Şehir içi toplu ulaşım sistemleri ile HES entegrasyonunun sağlanmasına ilişkin temel usul ve esaslara dair hükümler (genelge Ek-1)’ (Yerel Yönetimlerin  HES Kodu Sorgulama Süreçleri) de gönderilen çerçevede yürütülmesine,

       Sağlık Bakanlığının Hayat Eve Sığar (HES)  güvenli alan uygulamasının Konaklama ve turizm işletme belgesi olan tesislerde, halı saha, spor merkezleri, işyerleri (Lokanta, Restoran Kafe v.b.), Banka ve PTT şubeleri ile tüm kamu kurumlarında  HES Kodu uygulamasının takibinin yapılmasına,

  6. İlimizde izolasyon sürecine alınacak olan vakalara Hastanede ve filyasyon ekipleri tarafından  evde izolasyon sağlayıp sağlayamayacağının sorulmasına, izolasyonu evde sağlayamayacak olan vatandaşlarımızın KYK yurtlarına yerleştirilmesine;

 

  7- Kahve/ Kıraathanelerde Sağlık Bakanlığının COVİD-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi (Güncelleme 12.10.2020 tarihli ) 31.COVİD-19 Kapsamında Kahve/ Kıraathaneler ile ilgili  Alınması Gereken Önlemler doğrultusunda önlemlerin alınmasına;    

 

 DİĞER KARARLAR

 

1- Salgının yayılımının önlenmesi açısından  yüz yüze eğitim öğretimin başlaması nedeniyle öğrencilerin  sınıfa ve okula giriş çıkış saatlerinde yoğunluk oluşturacağı göz önüne alındığında öğrencilerin okula  ve sınıflara giriş çıkış saatlerinin kademeli olarak planlanmasına,

 

2 Kamu kurum ve kuruluşlarının çalışma ofisleri/bürolarının sık sık havalandırılmasına,

 

3-Kamu kurum ve kuruluşlar tarafından kapalı alanlarda yapılacak toplantıların maske, mesafe ve hijyen kuralına uygun olarak düzenlenmesine,

 

            İş bu kararların Eşme Kaymakamlığı http://www.esme.gov.tr internet sitesinde yayınlanmasına;

 

Alınan kararlara görev alanı dahilinde olan tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından gerekli hassasiyetin gösterilerek uygulamaların belirtilen çerçevede eksiksiz olarak yerine getirilmesi;  alınan tedbirlere uymayanlar hakkında Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. maddesi ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun ilgili maddeleri uyarınca idari para cezası verilmesi, aykırılığın durumuna göre kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılması, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195. maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,       

 

Katılanların oy birliği ile karar verilmiştir.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Üçeylül Mahallesi Doktor Şevket Eşmelioğlu Caddesi No:14
0(276) 414 10 02
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız